uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 19 februari 2013

Tuttpress

Jaha, så jag jag för första gången fått mina bröst kollade med avseende på eventuell cancer, med mammograf. Jag tycker inte om det, men förstår att det sker av välvilja. Jag frågade om man kan hoppa över några gånger och inte komma vartannat år, som de vill. Nej, så får man inte göra, fast man får ju förstås välja själv...
Jag sa att hon var välkommen på en andlig rutinundersökning hos mig vartannat år, för att kolla upp om hon var på väg att insjukna i någon andlig bristsjukdom. Helt frivilligt, förstås, och bara mot en ringa summa.
Hon tyckte att det var en bra idé och undrade hur längre jag hade kvar innan jag blev färdig präst.