uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 24 februari 2013

gudtjänstlös söndag

Idag blev det ingen gudtjänst för vår del.
Istället tog vi oss till biblioteket, och tvååringen kallar det för "kyrka" och jag antar att det beror på att hon tycker att deras lekrum är lika roliga, och så kan man fika på båda ställena.

Gode Gud, mitt barn är ditt barn. Låt det växa och utvecklas efter din vilja. Bevara det tvärs igenom oro och nöd, faror och frestelser. Lär mig förstå när jag kan gripa in och hjälpa, och när jag bör vänta i bön. Ge mig kraft och glädje i dig, så att mitt barn kan tro. Och när jag misslyckas - förbarma dig över oss, Fader!
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar