uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 19 januari 2012

andakt och kyrkvärdsmöte

Funderar på att kolla om det finns en andaktsgrupp som man kan ansluta sig till, eller om jag ska starta en och bjuda in kursare mfl till små andakter eller bönestunder.
Jag har pratat lite med de präststudenter som läser på Johannelund, och jag är sugen på att få reda på mer om studier och studentliv där. Det verkar mysigt där.

Igår var jag på möte med alla kyrkvärdare i Gamla Uppsala församlig hemma hos kyrkoherden. Det var så fint ordnat, vi fikade, pratade, lyssnade och gjorde värderingsövningar. Stämningen var öppen och jag känner mig så glad att få finnas med i det sammanhanget. Lötenkyrkan, som tillhör vår församling är den kyrkan som Johannelundstudenterna använder, så det finns dubbel anledning för mig att ta mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar