uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 17 januari 2012

universitet

Jaha, så har vi haft ännu mer introduktion och presentation av olika funtioner som finns på universitetet; studenthälsa, universitetskyrka och språkverkstad. Sen har vi fått en massa tips på hur man lär sig saker: hur man läser, hur man diskuterar, hur man skriver tentor och omtentor, och så har vi fått höra hur äldre studenter kände sig på sin första dag på A-kursen i religionsvetenskap.
När jag fick frågan om det var min första kurs på universitetet, så insåg jag att jag inte har varit utanför universitetets värld sedan 1991, förutom två sabbatsår på folkhögskola, men annars har jag avverkat Mälardalens högskola, KTH, SLU och nu Uppsala universitet. Tänk om jag fortsätter forska! Då kommer jag kankse aldrig utanför det akademiska livet! Nej, jag hoppas verkligen att jag lyckas bryta mig ut om några (givande) år och ta mig till Svenska kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar