uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 18 januari 2012

Innan regnet faller

Sitter och läser lite om hinduism. Det går lite trögt idag, min sanskrit är lite rostig.... :-) Men jag tror att det finns några i kursen som är bra på värdsreligionerna, det blir nog lättare att förstå och engagera sig om man diskuterar, förklarar och frågar.

Det var intressant att se filmen Innan regnet faller igen. Mitt minne av filmen var den mystiska känslan av att inte riktigt förstå vad som var början och vad som var slut. Men tiden går helt enkelt i en cirkel. Två gånger finns uttrycket: "Tiden dör aldrig. Och cirklen är aldrig rund". Det tål att tänkas på.
Men annars var jag förvånad över hur långsam filmen var och hur mycket våld den innehöll. Det kom inte mitt känslominne ihåg.
Jag undrar hur det gick för den unge munken Kiril...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar