uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 12 januari 2012

separationsångest

Idag var den en heldag på dagis för mig och yngsta dottern (inskolning). Det är ett tufft jobb att vara förskolelärare och dagisbarn! Och ens mammahjärta blöder av vetskapen att behöva lämna bort sin lilla Toker. Två röster hörs innombords:
"Hur ska det gå?"
"Det går bra; hon är en trygg och social tjej!"
"Ja, men ändå, hur ska hon klara sig utan mor och far bland många barn och få vuxna?"
"Det är utbildad personal som vet vad de pysslar med, de sköter det där fint."
"Nej, det går aldrig!"
Kärleken är stark. Jag ska överösa henne med kärlek och göra så det blir så bra för henne som det bara går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar