uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 16 januari 2012

första dagen


Så var man äntligen igång. Vi var ca 50 studenter på uppropet. Några blivande präster, lärare, journalister och några som funderar på vad de vill bli när de blir stora.  Vi fick träffa representanter från olika studentorgan och de lektorer som är ansvariga för respektive delkurs under terminen. De gav alla ett mycket gott intryck.
Förutom att se alla, så var det roligaste att få reda på att den filmen som vi ska se på onsdag är den bästa film som jag sett i mitt liv! Innan regnet faller såg jag på bio 1994 och har försökt få tag i den på DVD men inte lyckats. Nu ska jag få se den igen och dessutom diskutera den i en seminariegrupp om innehållet. Det som jag har längtat efter att få göra!
Och några spännande, trevliga och funderande medstudenter har jag hunnit hälsa på och lära känna lite grand. Men morgondagens inspark och torsdagens pubrunda får jag tyvärr hoppa över.
Det är mycket intryck och praktisk information som man ska smälta. På listan står: fixa passerkort och köp didaktiskt kompendim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar