uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 26 januari 2012

religioner och plugg

Oj, Nu är det full fart! Läsa, lyssna, prata, tänka!
Är religion en delmängd av kultur? Vad är skillnaden mellan andlighet och religion? Är buddism verkligen en religion trots att det inte finns någon Gud i den? Varför finns det inte något ord för religion inom hinduismen?
På onsdag ska vi (en grupp om fyra personer) hålla en liten presentation om ortodoxa och katolska kyrkor i Sverige i dag, och efter det ska vi skriva ett PM om Jehovas vittnen baserad på deltagande observation. Det ska verkligen bli intressant!
Och så hade jag mitt första själavårdsamtal idag. Härligt att få vrida och vända på kristna spörsmål.
Men lite stressat blir det, och bloggen kanske inte hinns med alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar