uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 2 januari 2013

Vilket härligt år!

Vilket otroligt, fantastiskt år som jag har haft!
Jag har pluggat teologi så det sprutar om det och jag har sagt upp mig från min fasta tjänst på SLU.
Mina farhågor om att "jag kommer inte klara en enda tenta..... åtminstone inte utan tentaångest" kom på skam. Än så länge har det flutit på bra utan vare sig ångest eller omtentor. Även dagar då det har varit lite motigt, så har jag innerst inne alltid känt en enorm lycka. En lycka och tacksamhet över livet, familjen, möjligheterna, lärdomarna och människorna som jag får möta.
De kurser som jag nu kan se tillbaka på är: Religionsfilosofi, -sociologi, -psykologi, NT och GT exegetik (både A- och B-kurser), de stora världsreligionerna, kristendomens historia, etik och homiletik. Vilken nåd att få läsa allt detta spännande.
TACK, TACK, TACK!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar