uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 18 januari 2013

hemtenta i dogmatik, kristen troslära

Sitter med en hemtenta i dogmatik och en fråga lyder så här:
Formulera din egen modell för förhållandet mellan bibeln, kristen tradition, förnuftet och religiös erfarenhet. Ge skäl för dina ställningstaganden och skriv några ytterliga källor till den kristna trosläran som du skulle vilja ta med i din modell (och ange varför).

jaha du. Nu ska man börja tävla med Luther, Svenska kyrkan, påven och Augustinus, m.fl. om att formulera den kristna trons grunder och tolkning. Hm, vad tycker jag då?
Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar