uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 21 januari 2013

psaltaren 138! tacksamhet.

Jag är bara så glad idag!
Det får illustreras med psalm 138 i psaltaren:

Jag vill tacka dig av hela mitt hjärta,
inför gudarna sjunga ditt lov.
Jag faller ner, vänd mot ditt heliga tempel,
och prisar ditt namn,
du som är god och trofast.
Du har gjort mer än du lovat.
Du svarade mig när jag ropade,
och fyllde mig med kraft.
Alla jordens kungar skall tacka dig Herre,
ty de har hört dina ord.
De skall sjunga om Herrens härlighet.
Hög är Herren, men han ser de låga,
upphöjd och fjärran känner han allt.
När jag drabbas av nöd
bevarar du mitt liv.
Mot mina fienders vrede sträcker du ut min hand,
din starka hand räddar mig.
Herren skall fullborda vad han gör för mig.
Herre, din godhet varar för evigt.
Upphör inte med ditt verk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar