uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

lördag 19 januari 2013

Rektors timme

Nu har jag varit med om en tik tradition på johannelund. Vid varje terminsslut så kommer rektorn till varje klass för att studenterna ska få möjlighet att ge återkoppling på hur den gångna terminen har fungerat både kurser, pastorala moment och temadagar och hur de har fungerat ihop.
Han lyssnade på, frågade om och antecknade våra synpunkter. Ett mycket fint bemötande. Och jag lärde mig ett nytt ord : studentcurling. Alltså hur mycket ska lärare serva studenterna och hur mycket ska de förväntas ta eget ansvar för sina studier. Det är ett aktuellt ämne på många universitet tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar