uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 16 januari 2013

Mitt livs första predikan!

Så har jag skrivit ner mitt livs första predikan idag (9 jan)! På måndag ska jag framföra den inför några klasskamrater, så det är inte på "riktigt", men för mig är det ett stort moment.  Jag fick inspiration under gårdagens mässa och genom några tips under morgonfikat idag.
Denna stora händelse i mitt liv råkade inträffa på samma dag som jag fyller fyra decennier. Det blir en dag att minnas helt enkelt!
Texten som jag ska lägga ut är hämtad från Matteusevangeliet och brukar kallas missionsbefallningen. Det är det allra sista som händer i detta evangelium. Jesus har kallat lärjunarna till ett berg och de kommer dit i både tillbedjan och tvivel. Jesus säger (något förkortat): Åt mig är given all makt i himlen och på jorden. Gå ut och gör alla folk till lärjungar, döp dem och lär dem att hålla mina bud. Jag är med er alla dagar till tidens slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar