uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 22 januari 2013

att hålla morgonandakt

Den här terminen är det vår klass som ska hålla i morgonandakterna på måndagar och fredagar. Då får man varsitt tillfälle att ta hand om och den kommande söndagans text att hålla en liten predikan över. Sen kan det inramas med psalmer, bön, vittnesbörd, eller något annat som passar temat. Allt som att ska det ta 20 minuter. Och efteråt får man feed back från en lärare om vad som var bra och vad som kan göras bättre.
Puh, tror ni att det är nervöst?
På min lott kom två tillfällen, ett i februari och ett i maj, med två helt olika teman. Ett handlar om den kämpande tron (andra söndagen i fastan, 1 Kung 19:1-8) och den andra om att hjälparen kommer (söndagen före pingst, Joh 16:23-33). Det blir spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar