uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 8 januari 2013

terminsskifte

Första dagen efter julledigheten som jag är på skolan igen.
På tisdagar firar vi mässa och det är praxisstudenterna som håller i den. Det var bara så fint att få börja dagen med psalmsång, predikan och eftertanke.
Sedan har jag suttit i biblioteket och skrivit ett kort PM om ämbetssyn, dvs vad gör en diakon och en präst jämfört med alla andra som är döpta, men inte vigda till särskild tjänst i kyrkan. Det blev mycket spring till Kafernaum för små fikapauser, för, sanningen å säga, var det inte den mest spännande uppgift som jag har haft... Men nu är det bara ett PM och en predikan kvar, så är höstterminen slut!
I vår ska jag läsa dogmatik, pastoral teologi, kyrklig pedagogik och psaltaren (7,5 hp per kurs).Vi väntar alla otåligt på schemat! Det som jag vet är att vi ska ha praktik i tre veckor och att jag kommer att vara här i Lötenkyrkan i Uppsala under den tiden.
Men innan dess, i slutet av januari ska min mentorsgrupp åka på predikoresa till Sollefteå. Vi har var och en olika uppgifter i ett möte med ungdomar, i en gudtjänst och i en andakt. Själv ska jag vara mötesledare under gudtjänsten. De andra har bland annat ansvar för musik, PP-projektor, bön, vittnesbörd och predikan. Lite nervöst är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar