uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 26 april 2013

avslutningsPM

Jag försöker pusta ut efter praktiken. Mestadels blir det genom att skriva PM. Nu ska jag lämna in det sista. Teman har varit: EFS och Svenska kyrkans roll i ett specifikt lokalsamhälle, prästens yrkesroll, en församlings doppraktik jämfört med biskoparnas uttalade dopteologi för svenska kyrkan och EFS' tankar om dopet och till sist en PM med mina egna funderingar på min framtida roll som präst och förkunnare, med bakgrund av de erfarenheter som jag har fått genom praktiken.
På måndag är sista tillfället på denna kurs, sedan startar nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar