uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 12 april 2013

dopsamtal, andakt, sorgehus

Fredag. Prästen och jag hade ett samtal om dopets teologi. förhållandet mellan tro och dop, frälsning och dop, arvssynd och dop, nattvard och dop. Det finns verkligen många aspekter att fundera på....
I går eftermiddag höll jag i andakten för "Lötenträffen" och pratade om den gode herden. Det gick bra, tror jag. De kommentarer som jag fick efteråt var att jag talade tydligt så att alla kunde höra.
Och så var jag på besök i ett sorgehus. Det var ett fint samtal med planering för begravningen. Mina egna minnen från begravningar bubblade upp och det är något som jag måste lära mig hantera på ett bra sätt inför framtida tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar