uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

onsdag 3 april 2013

Tjohoo!

Nu har jag lämnat in min tenta i dogmatik, som jag har kämpat med sedan januari!
Inte vet jag om den blir godkänd, men nu ligger bollen hos nåogon annan iallafall. Det är en lättnad!

Nu ska jag ägna mig helhjärtat åt nästa kurs som handlar om prästens yrkesidentitet, ledarskap och dopets teologi och praktik. Under kursens gång ska vi jobba i en församling i tre veckor och reflektera över dessa saker, och medverka i gudtjänster och dop och planeringsmöten, mm.
Det ska bli spännande, roligt och läskigt!
Mina kursare har blivit placerade i församlingar runt om i landet och några ska bo hemma hos församlingsmedlemmar. Själv kommer jag att hålla till i Lötenkyrkan här i Uppsala och kan fortsätta med att vara familjemor vid sidan av arbetstiden. Kanske får jag någon stund över till att vara i trädgården nu när våren börjar komma. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar