uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 9 april 2013

Gamla Uppsala församling och EFS missionsförening

Oj, vilken innehållsrik dag!
Först möte med personal från de tre kyrkorna i församlingen, sedan ett långt samtal med en av prästerna i Lötenkyrkan och på kvällen var jag med på en del av styrelsen för EFS missionsförening. Lötenkyrkan är en del av svenska kyrkan och evangeliska fosterlandsstiftelsen är en del av svenska kyrkan, men de har också en egen styrelse och ett eget arbetssätt.
Jag har lärt mig mycket under dagens möten. Till exempel så motsvarar det ideella engagemanget i lötenkyrkan 15 heltidstjänster.
På bilderna är gamla Uppsala kyrka, både i närbild och på håll, där arbetsplatsen för att bygga dubbelspårig järnväg syns i förgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar