uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 5 april 2013

Första dan på "jobbet"

Jag sitter och väntar utanför en låst dörr och hoppas att prästen inte har glömt bort mig. Om klockan går rätt, så är jag i tid iallafall.
Nu kom vaktmästaren och sade att prästen är försenad.


Efter sex timmar tillsammans med prästen har jag fått lite inblick i hur en arbetsdag kan se ut. Telefonsamtal, besök, möten och visa runt en praktikant och berätta om sin kyrka. Mycket splittrat och lite svårt att hålla tråden för mig iallafall, så här innan jag kommit in i det hela och inte kan alla namn och grupper som finns.

Kanske får man nytta av att ha erfarenhet från att vara förälder. Då får man frågor om högt och lågt i situationer då man minst anar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar