uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 21 april 2013

Predikan!

Så har jag hållit mitt livs första predikan! Temat var Jesus ord att han är vägen sanningen och livet.
Det var verkligen en anspänning och mer nervöst än jag hade föreställt mig. Det blev säkert inte så sammanhängande som jag hade hoppas på och jag fick inte med allt som jag hade förberett.
Men efter gudstjänsten såg folk glada ut när de tog mig i hand för att hälsa eller tacka, och jag tar det som ett positivt tecken på att det gick bra.
Nu ska jag pusta ut genom att gå på en syrisk-ortodox gudstjänst med diakonvigning och efterföljande fest!

Ps
För dig som missade min predikan, så finns den på Lötenkyrkans hemsida att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar