uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 29 april 2013

Kursavslut

Idag var det avslutning på en kurs. Vi delade med oss av våra erfarenheter från våra respektive praktikupplevelser, och hur vi ser på prästers yrkesroll och om vi kan se oss själva i den rollen så småningom. Jag tror att alla gick stärkta och entusiastiska efter dessa erfarenheter. Och det var intressant och roligt att göra hur andra församlingar jobbar och vilka utmaningar och glädjeämnen de har.

Nu laddar vi för valborg här i Uppsala. Två dagar helg. På riktigt, eftersom ingen kurs pågår, utan nästa börjar inte förrän på torsdag! Då ska vi tolka första mosebok, Jesaja och psaltaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar