uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

söndag 7 april 2013

Bibelutställning i Gamla Uppsala kyrka

En gudstjänst med skönsång och pedagogisk och livfull bibelkunskapspredikan inledde bibelutställningen i gamla Uppsala kyrka. Det var en fantastisk upplevelse. Nu minglar vi och tittar på biblar och bilder med bibliska motiv.

Själv tycker jag att Pekbibeln är otroligt rolig och att De yngstas bibel är mycket bra.
Och jag funderar på att köpa Fotbollsbibeln.
 
Den här bibeln är byggd som ett skåp med bokfodral. Färgerna indikerar vilken genre varje bok tillhör: historisk, poetisk, profetisk, eller apokryf. Varje fodral innehåller en symbol, till exempel en klocka eller två hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar