uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 22 april 2013

PM, bön

Så sitter man här och ska skriva PM om sin tid som praktikant.
Tolv sidor ska det bli totalt. Just nu är inspirationen inte riktigt på topp, och arbetet går trögt. Kanske en kopp kaffe hjälper? I morgon ska fyra sidor lämnas in. En sida kvar....

Nu kom jag på vad jag kan göra istället! Om någon vecka har jag ansvar för morgonbönen här på Johannelund. Den kan jag förbereda. Temat är Bönen och texten är hämtad från Joh 16:23-33. Det är slutet på avskedstalet under den sista måltiden. Texten handlar mycket om att Jesus och Fadern är ett och att vi ska be i Jesu namn, så att våra böner blir hörda. Jesus har egentligen pratat länge och väl om detta redan, och nu säger de att de börjar att förstå vad han menar.

Hm, har jag någon bön som har blivit hörd och infriad i Jesu namn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar