uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 18 april 2013

begravning

Så har jag deltagit i en begravning som utomstående, för första gången. Det var också första gången som jag hade röcklin (vit klänning) och mygga (mikrofon ) i en gudtjänst. Min egen uppgift var att läsa tre korta bibeltexter, så det var inget avancerat som jag skulle göra.
Jag måste erkänna att jag blev tagen av det fina griftetalet som prästen höll och känslorna som bubblade upp när de anhöriga gick fram för att ta ett sista farväl.
Efteråt fick vi vara med på fika och prata lite lättsammadre med släktingarna som var samlade.
Det var en fin stund och jag är tacksam över att jag haar fått vara med om detta och lära mig lite om prästens tjänst genom praktisk upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar