uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

måndag 27 februari 2012

fnittrande tjejer

På föreläsningarna idag var det islam och urfolksreligioner som vi fick lära oss mer om.

När jag skulle sätta mig och läsa kurslitteratur på eftermiddagen, så råkade jag träffa en väninna som ska åka hem till Iran i övermorgon och eventuellt inte komma tillbaka. Prioriteringen blev att vara med henne en stund. Vi fick sällskap av en tjej till, och satt och fnittrade tillsammans på ett café. Vi jämförde bla våra respektive religioner och jag fick lite sekulära tolkningar av de begrepp som vi hade lärt oss om islam på min kurs. Det var så skönt att få skratta och flamsa lite, om högt och lågt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar