uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 16 februari 2012

populärmusik och meningssystem

Jag lyssnar på populär radiomusik och slås av hur mycket texterna (tex Petter, Ken Ring och andra rappare, men även inom rock-genren) handlar om känslan av mening i livet. Både att man är vilse och inte tänker efter, vad som är viktigt, utan älgar på i jakt på pengar och jobbar för mycket utan att reflektera över varför. Och att man har hittat en mening som man försöker följa.

För mig, så tänker jag att det kunde vara ett uppslag till examensarbete. Lyssna efter nutida artisters formuleringar av eller sökande efter meninsgsystem. Ska kolla hur mycket det redan finns skrivet i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar