uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

fredag 24 februari 2012

tacksam och fasta

Våren är på väg, en prinsessa är född och livet är underbart! Tack!
Inom islam, har jag lärt mig, är grundinställningen att alla människor är goda. Det händer att man gör fel saker, men det är temporärt och ondska är inte en inneboende egenskap. Och det viktigaste är att vara tacksam till allt det goda i livet och världen som man har fått helt gratis. Och att lovprisa Gud.
Precis så! det är ju jättebra!

Annars är temat just nu fastan och vad man valt att avstå ifrån under tiden fram till påsk. Någon har godis, en annan facebook, en tredje kött. Hos oss har barnen internet och TV-spels-fasta och själv ska jag avstå från kaffe (dock ej morgonkoppen). Det är verkligen en utmaning för oss alla och det har föregåtts av många diskussioner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar