uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

torsdag 9 februari 2012

grekisk-ortodox gudtjänst

Brr, det var den kallaste gudtjänst som jag har varit med om. Men det var nog också det visuellt skönaste kyrkorum jag bevistat som gudtjänstdeltagare, med massor av vackra ikoner att vila ögonen på. Vi var två stycken som lyssnade till när prästen sjöng böner, psalmer och evangelium i ett enda svep i ca en timme. Jag koncentrerade mig på att lyssna på vad han sjöng, det mesta var på svenska, och så försökte jag hänga med i de flesta korstecken som både präst och församling utförde.

Uppgiften idag blir att färdigställa ett PM om denna liturgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar